Nebojte se reklamace zboží
Dosloužila vám vaše stará lednička, pračka nebo myčka a vy jste se rozhodli, že si pořídíte nový spotřebič do vaší domácnosti? Určitě chcete vybrat kvalitní výrobek za rozumnou cenu, ovšem musíte myslet i na možnou poruchu nebo závadu, která se v průběhu používání během záruční doby může projevit. Pak v takovém případě nezbývá nic jiného než daný výrobek u prodejce reklamovat.
Jaká máte vlastně práva, pokud si zakoupíte nějaké zboží? V jakých případech ho můžete vrátit nebo vyměnit, v jakých případech máte právo na bezplatnou reklamaci a opravu? Svět reklamací je poměrně zapeklitý a je těžké se v něm zorientovat.
Nejlepší je, být dostatečně dopředu informován, na co máte při případnéreklamaci nárok. Jenže jak se ovšem ve všech těch zákonech, paragrafech a v tom, na co máte právo a nárok, zorientovat?
Mnohdy ovšem zákonná 2-letá záruka uplyne a spotřebič se porouchá až poté. Co teď? I tomuto se dá velice snadno předejít, a to díky tomu, že existuje u některých prodejců možnost prodloužené záruky.
PRODDLOUŽENÁ ZÁRUKA – vyplatí se
U některých výrobků si můžete také zaplatit tzv. prodlouženou záruku. Otázkou je, zda se tato investice vyplatí či nikoliv, konečné rozhodnutí záleží jen na vás.
Prodloužená záruka není vždycky výhodná. Každý prodejce si může stanovit svoje vlastní podmínky, které se týkají prodloužené záruky a jejího případného uplatňování. Na základě těchto podmínek se pak může konečný zákazník rozhodnout, zda by se mu uplatňování reklamace za těchto podmínek u prodloužené záruky vlastně investovalo, a tedy zda má o danou službu v podobě prodloužené záruky zájem.
Buďte si jistější ve světě reklamací a nebojte se domáhat vašich práv. Důležité je se nikdy nenechat odbýt a pokud si nejste už vůbec jisti, můžete kontaktovat třeba bezplatnou právní poradnu, kde vám poradí ohledně vašich nárocích v oblasti uplatňování reklamací.